Elif Beydili Kaya/ Taşdemir İlkokulu Müfredat Entegrasyonu

İlkokul 4.Sınıf Müfredat Entegrasyonu ve Genel Müfredat Uygunluğu Çalışmaları 

ELİF BEYDİLİ KAYA / TAŞDEMİR İLKOKUKU 4.SINIF MÜFREDAT ENTEGRASYONU

Çocukların Sesinden Güneşe  Açılan  Pencere isimli projede  Gardner’in Çoklu Zeka öğretim yöntemi  ele alınarak  tasarlanan etkinliklerde  4.Sınıf müfredatında Türkçe,Sosyal Bilgiler,İnsan Hakları ,Yurttaşlık ve Demokrasi,Görsel Sanatlar , Beden ve Oyun dersleri, Rehberlik* ile ilişkilendirme yapılmıştır.Aşağıdaki tabloda derslere yönelik kazanımlar,projede yapılan çalışmalarda hangi kazanımların ele alındığı belirtilmiştir.Etkinliklerde disiplinlerarası yaklaşımlar da dikkate alınmıştır.Müfredat ve proje hedeflerinde belirtilen becerilerin kazandırılmasına önem verilmiştir.Çalışmaların birçoğunda  müfredat becerilerin ek olarak öğrencilere özyeterlilik,özgüven,teknoloji kullanımı,kendini ifade etme ,saygı ,,işbirliği,yaratıcılık,empati gibi beceriler kazandırılmaya çalışılmıştır.

Rehberlik* Okulumuzda rehber öğretmen bulunmadığı için bu derse yönelik kazanımları da diğer derslerle ilişkilendirerek ,sınıf öğretmeni vermektedir.Bu yüzden kazanımların eklenmesinde sakınca görülmemiştir.

       DERSLER

ETKİNLİKLER

1.TÜRKÇE

 

1.1.DİNLEME

T.4.1.1 Görsellerden hareketle dinleyeceklerinin /izleyeceklerinin konusunu tahmin eder.

T.4.1.5 Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.

T.4.1.6 Dinlediklerinin/izlediklerinin anafikrini belirler.

T.4.1.7 Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.

 

 

 

1.2.KONUŞMA

T.4.2.2 Hazırlıksız konuşma yapar.

T.4.2.5 Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır.

 

 

1.3.OKUMA

T.4.3.1 Noktalama işaretlerine  dikkat ederek sesli ve sessiz okur.

T.4.3.2 Vurgu,tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

T.4.3.3 Şiir okur.

T.4.3.4 Metinleri türün özelliklerine uygun biçimde okur.

T.4.3.5 Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.

T.4.3.16 Okuduğu metnin konusunu belirler.

T.4.3.17 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

T.4.3.18 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.

T.4.3.21 Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini karşılaştırır.

T.4.3.24 Hikaye edici ve bilgilendirici metinleri oluşturan ögeleri tanır.

T.4.3.25 Yönergeleri kavrar.

T.4.3.29  Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir.

 

T.1.4.YAZMA

 

T.4.4.1 Şiir yazar.

T.4.4.3 Hikaye edici metin yazar.

T.4.4.9 Formları yönergelere uygun doldurur.

T.4.4.10 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.

T.4.4.11 Yazdıklarını düzenler.

T.4.4.21 Yazma stratejilerini uygular.

 

 

 

1.Proje öğrenci tanıtımları için kendini tanıtma

 ( Bitmoji,Chatterpix uygulamalarını öğrenip kullanarak)

   T.4.2.2 /T.4.3.25

 kendini ifade etme becerisi, teknoloji kullanma becerisi,uygulamalardaki yönergeleri  kavrama becerileri

 

2.Proje kurallarının anlatıldığı webinar ve  9.Şubat Güvenli İnternet Günü etkinliği

Y4.5.3/ Kişisel hak ve güvenliğin korunması

 

Yapılan webinarlarda proje kuralları anlatılmış,siber ortamlarda kişisel hek ve güvenliklerini  korumak için nelere dikkat etmeleri gerektiği anlatışmıştır.

 

2. Proje okul logo ve afiş  tasarımı, Yol Arkadaşım kitabı için yapılan afiş tasarımı

 

G4.1.3/G.4.1.7/ T.4.3.25

 

Öğrencilere öncelikle canva afiş  tasarımı yapılan zoom toplantısında anlatılmış ve örnek çalışmalar yapılmıştır.Öğrenciler anlatılan yönergeleri uygulayarak tasarımlarını oluşturmuş ve renk uyumu,sadelik, konunun belirtilmesi gibi tasarım ilkelerini uygulamaya çalışmışlardır. Kazanımlara ek olarak teknoloji kullanımı ve estetik becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.

 

 

 

 

 

 

3. Projede Şubat ayında Küçük Prens,Küçük Prens Müze Tanıtımı, Mart ayında Yankılı Kayalar,Nisan Ayında Yol Arkadaşım  ,Mayıs ayında proje ürün kitabının seslendirilmesi

 T.4.3.1/T.4.3.2./T.4.3.4./T.4.3.5

 

 Öğrenciler kitapları okurken kendileri için ayrılan bölümleri seslendirirken belirtilen kazanımlara ulaşılması hedeflenmiştir.Örnek okuma çalışmaları,kuralları ile ilgili  proje etkinliği olarak gerçekleştirilen “Görme Yetersizliği Olan Bireyler e Yönelik Sesli Kitap Okuma Kuralları” ve 07.03.2021 tarihinde gerçekleştirilen “ Temel Okuma ve Diksiyon” konulu etkinliklerle kazanımlar öğretilmeye ve pekiştirilmeye çalışılmıştır.

 

Öğrencilere projede okunan her kitap hediye edilerek okuma ve kitapları sevme geliştirilmeye çelışılmıştır.

 

4.Proje dahilinde  düzenlenen “Küçük Prens Çarkıfelek”, “Yankılı Kayalar  Wordwall ve Cram”  oyun etkinlikleri,

T.4.3.16,/ T.4.3.17/.T.4.3.18

 

Düzenlenen etkinliklerde oynanan oyunlarda öğrencilere okudukları kitapları anlamaya yönelik sorular sorulmuştur.

 

 

5. “21 Mart Down Sendromlular Günü”/ “ 2 Nisan Otizm Günü” etkinlikleri

 

T.4.1.1/T.4.1.5/T.4.1.6/T.4.1.7

Y4.3.2/ Y4.3.1/Y4.2.6

O4.2.3.1

 

Down Sendromlular günü için öğrenciler farkındalık oluşturmak için el izlerini farklı renk kartonlara kesmiş ve pano oluşturmuşlardır.Farkındalık mesajlarını sesli olarak iletmişlerdir.

 

2 Nisan da düzenlenen etkinlikte öğrencilere izletilen “Otizmi Anlatan Çizgi Film” başlıklı videoda öğrencilerden tahmin,anlama ve sorulan sorulara cevap verme gibi kazanımlara yönelik çalışma yapılmıştır. Öğrencilerden otizm ile ilgili farkındalık kelimeleri yazmaları istenmiştir.

 

 Bugün etkinliklerinde kendi çalışmalarını yaparak kazanımlara ek olarak sorumluluk ve empati becerisi geliştirilmeye çalışılmıştır.

 

 

 

6. Yankılı Kayalar Akrostiş Çalışması/ Seslendirmesi

 

T.4.3.25/T.4.4.1/T.4.4.10/T.4.4.11/T.4.3.3

 

Yapılan çalışmada öncelikle öğrenciler kendilerine verilen kağıtlardaki yönergeleri uygulayarak kodlama çalışması ile harfleri ortaya çıkardılar.Harflere uygun olacak şekilde cümlelerini yazarak akrostiş şiirlerini yazarak oluşturdular ve okudular.

 

Öğrencilerde kodlama becerisi diğer kazanımlara ek olarak geliştirilmeye çalışılmıştır.

 

7.Kitap Seçim Anketleri/ Kitap Değerlendirme Anketleri

 

T.4.3.25/ T.4.4.9

 Hazırlanan anketleri doldururken öğrencilerden yönergeleri anlamaları ve anketleri oylamaları istenmiştir.

 

 

8.Ceren Kerimoğlu ve Hasan Başdemir Söyleşileri

 

T.4.3.24

 Yapılan söyleşilerde öğrencilere yaratıcı hikaye yazma  üzerine bilgilendirmeler yapılmış ve hikaye edici metin özellikleri tanıtılmıştır.

 

9.Engelliler Haftası Etkinliği

 

O.4.2.3.1/Y4.3.2/Y.4.3.1/Y.4.2.6/SB.4.1.4

“ Hayat Bayram Olsa” Şarkısını öğrenciler işaret dili ile göstermeye çalışmışlardır.

 

Öğrenciler işaret dili kullanarak işitme yetersizliği olan bireyleri anlamaya çalışmıştır.Farkındalık kazanmaya çalışmıştır.Empati ve sorumluluk becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.Ayrıca müziğe göre hareketleri yaparak müzik etkinliğine katılmışlardır.

 

10.Proje ortak ürünü hikaye yazma çalışması

 

T.4.4.3/T.4.4.10/T.4.4.11/T.4.4.21

Projedeki tüm okul öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilen etkinlikte öğrenciler hikaye yazma çalışması yapmışlar ve kendilerine verilen sürede tamamlamaya çalışmışlardır.

 

Kazanımlara  ek olarak;yaratıcılık,işbirliği,sorumluluk,bir işi tamamlama becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.

 

 

 

 

 

2.SOSYAL BİLGİLER

SB.4.1.4 Kendini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar.

 

 

 

 

3.REHBERLİK

Kişisel hakların korunması ve kişisel güvenliğin sağlanması için yönergeleri izler.

Çalışmalarını zamanında bitirmede kararlı olur.

Bilişim teknolojilerini kullanmada kendini yönetir.

 

4.MÜZİK

Çevresindeki müzik etkinliklerine katılır.

 

5.İNSAN HAKLARI , YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ

Y4.5.3 Belirlediği veya belirlenmiş kurallara uyar.

Y4.3.2 İnsanların hak ve özgürlükleri bakımından eşit olduğunu bilir.

Y4.3.1 İnsanların farklılıklarına saygı gösterir.

Y4.2.6 Hak ve özgürlüklere saygı gösterir.

 

6.GÖRSEL SANATLAR

G.4.1.3. Görsel sanat çalışmasında komposizyon birliğini oluşturmak için seçimler yapar.

G.4.1.7  Görsel sanat çalışmalarını kullanırken sanat elemanlarını ve tasarım ilkelerini kullanır.

 

7.BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN

O.4.2.3.1 Bayram,kutlama, tören ve özel günlerde sorumluluk alır.

 

 


Yorumlar