Elif Beydili Kaya/ Taşdemir İlkokulu Müfredat Entegrasyonu
İlkokul 4.Sınıf Müfredat Entegrasyonu ve Genel Müfredat Uygunluğu Çalışmaları
ELİF BEYDİLİ KAYA / TAŞDEMİR
İLKOKUKU 4.SINIF MÜFREDAT ENTEGRASYONU
Çocukların Sesinden Güneşe
Açılan Pencere isimli
projede Gardner’in Çoklu Zeka öğretim
yöntemi ele alınarak tasarlanan etkinliklerde 4.Sınıf müfredatında Türkçe,Sosyal Bilgiler,İnsan
Hakları ,Yurttaşlık ve Demokrasi,Görsel Sanatlar , Beden ve Oyun dersleri,
Rehberlik* ile ilişkilendirme
yapılmıştır.Aşağıdaki tabloda derslere yönelik kazanımlar,projede yapılan
çalışmalarda hangi kazanımların ele alındığı belirtilmiştir.Etkinliklerde
disiplinlerarası yaklaşımlar da dikkate alınmıştır.Müfredat ve proje
hedeflerinde belirtilen becerilerin kazandırılmasına önem verilmiştir.Çalışmaların
birçoğunda müfredat becerilerin ek
olarak öğrencilere özyeterlilik,özgüven,teknoloji kullanımı,kendini ifade etme
,saygı ,,işbirliği,yaratıcılık,empati gibi beceriler kazandırılmaya
çalışılmıştır.
Rehberlik* Okulumuzda rehber
öğretmen bulunmadığı için bu derse yönelik kazanımları da diğer derslerle
ilişkilendirerek ,sınıf öğretmeni vermektedir.Bu yüzden kazanımların
eklenmesinde sakınca görülmemiştir.
|
DERSLER |
ETKİNLİKLER |
|
1.TÜRKÇE 1.1.DİNLEME T.4.1.1 Görsellerden hareketle dinleyeceklerinin /izleyeceklerinin
konusunu tahmin eder. T.4.1.5 Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler. T.4.1.6 Dinlediklerinin/izlediklerinin anafikrini belirler. T.4.1.7 Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. 1.2.KONUŞMA T.4.2.2 Hazırlıksız konuşma yapar. T.4.2.5 Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır. 1.3.OKUMA T.4.3.1 Noktalama işaretlerine
dikkat ederek sesli ve sessiz okur. T.4.3.2 Vurgu,tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur. T.4.3.3 Şiir okur. T.4.3.4 Metinleri türün özelliklerine uygun biçimde okur. T.4.3.5 Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur. T.4.3.16 Okuduğu metnin konusunu belirler. T.4.3.17 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. T.4.3.18 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. T.4.3.21 Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini karşılaştırır. T.4.3.24 Hikaye edici ve bilgilendirici metinleri oluşturan ögeleri
tanır. T.4.3.25 Yönergeleri kavrar. T.4.3.29 Görsellerle okuduğu
metnin içeriğini ilişkilendirir. T.1.4.YAZMA T.4.4.1 Şiir yazar. T.4.4.3 Hikaye edici metin yazar. T.4.4.9 Formları yönergelere uygun doldurur. T.4.4.10 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde
kullanır. T.4.4.11 Yazdıklarını düzenler. T.4.4.21 Yazma stratejilerini uygular. |
1.Proje öğrenci tanıtımları için kendini
tanıtma (
Bitmoji,Chatterpix uygulamalarını öğrenip kullanarak) T.4.2.2 /T.4.3.25 kendini ifade etme becerisi,
teknoloji kullanma becerisi,uygulamalardaki yönergeleri kavrama becerileri 2.Proje kurallarının anlatıldığı webinar
ve 9.Şubat Güvenli İnternet Günü
etkinliği Y4.5.3/ Kişisel hak ve
güvenliğin korunması Yapılan webinarlarda proje
kuralları anlatılmış,siber ortamlarda kişisel hek ve güvenliklerini korumak için nelere dikkat etmeleri
gerektiği anlatışmıştır. 2. Proje okul logo ve afiş tasarımı, Yol Arkadaşım kitabı için yapılan
afiş tasarımı G4.1.3/G.4.1.7/ T.4.3.25 Öğrencilere öncelikle canva afiş
tasarımı yapılan zoom toplantısında anlatılmış ve örnek çalışmalar
yapılmıştır.Öğrenciler anlatılan yönergeleri uygulayarak tasarımlarını
oluşturmuş ve renk uyumu,sadelik, konunun belirtilmesi gibi tasarım
ilkelerini uygulamaya çalışmışlardır. Kazanımlara ek olarak teknoloji
kullanımı ve estetik becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır. 3. Projede Şubat ayında Küçük Prens,Küçük
Prens Müze Tanıtımı, Mart ayında Yankılı Kayalar,Nisan Ayında Yol
Arkadaşım ,Mayıs ayında proje ürün
kitabının seslendirilmesi T.4.3.1/T.4.3.2./T.4.3.4./T.4.3.5 Öğrenciler kitapları okurken
kendileri için ayrılan bölümleri seslendirirken belirtilen kazanımlara
ulaşılması hedeflenmiştir.Örnek okuma çalışmaları,kuralları ile ilgili proje etkinliği olarak gerçekleştirilen
“Görme Yetersizliği Olan Bireyler e Yönelik Sesli Kitap Okuma Kuralları” ve
07.03.2021 tarihinde gerçekleştirilen “ Temel Okuma ve Diksiyon” konulu
etkinliklerle kazanımlar öğretilmeye ve pekiştirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilere projede okunan her kitap hediye edilerek okuma ve kitapları sevme geliştirilmeye
çelışılmıştır. 4.Proje dahilinde düzenlenen “Küçük Prens Çarkıfelek”,
“Yankılı Kayalar Wordwall ve
Cram” oyun etkinlikleri, T.4.3.16,/ T.4.3.17/.T.4.3.18 Düzenlenen etkinliklerde oynanan oyunlarda öğrencilere okudukları
kitapları anlamaya yönelik sorular sorulmuştur. 5. “21 Mart Down Sendromlular Günü”/ “ 2
Nisan Otizm Günü” etkinlikleri T.4.1.1/T.4.1.5/T.4.1.6/T.4.1.7 Y4.3.2/ Y4.3.1/Y4.2.6 O4.2.3.1 Down Sendromlular günü için öğrenciler farkındalık oluşturmak için el
izlerini farklı renk kartonlara kesmiş ve pano oluşturmuşlardır.Farkındalık
mesajlarını sesli olarak iletmişlerdir. 2 Nisan da düzenlenen etkinlikte öğrencilere izletilen “Otizmi
Anlatan Çizgi Film” başlıklı videoda öğrencilerden tahmin,anlama ve sorulan
sorulara cevap verme gibi kazanımlara yönelik çalışma yapılmıştır.
Öğrencilerden otizm ile ilgili farkındalık kelimeleri yazmaları istenmiştir. Bugün etkinliklerinde kendi
çalışmalarını yaparak kazanımlara ek olarak sorumluluk ve empati becerisi
geliştirilmeye çalışılmıştır. 6. Yankılı Kayalar Akrostiş Çalışması/
Seslendirmesi T.4.3.25/T.4.4.1/T.4.4.10/T.4.4.11/T.4.3.3 Yapılan çalışmada
öncelikle öğrenciler kendilerine verilen kağıtlardaki yönergeleri uygulayarak
kodlama çalışması ile harfleri ortaya çıkardılar.Harflere uygun olacak
şekilde cümlelerini yazarak akrostiş şiirlerini yazarak oluşturdular ve
okudular. Öğrencilerde kodlama
becerisi diğer kazanımlara ek olarak geliştirilmeye çalışılmıştır. 7.Kitap Seçim Anketleri/ Kitap Değerlendirme
Anketleri T.4.3.25/ T.4.4.9 Hazırlanan anketleri
doldururken öğrencilerden yönergeleri anlamaları ve anketleri oylamaları
istenmiştir. 8.Ceren Kerimoğlu ve Hasan Başdemir
Söyleşileri T.4.3.24 Yapılan söyleşilerde
öğrencilere yaratıcı hikaye yazma
üzerine bilgilendirmeler yapılmış ve hikaye edici metin özellikleri
tanıtılmıştır. 9.Engelliler Haftası Etkinliği O.4.2.3.1/Y4.3.2/Y.4.3.1/Y.4.2.6/SB.4.1.4 “ Hayat Bayram Olsa” Şarkısını öğrenciler işaret dili ile göstermeye
çalışmışlardır. Öğrenciler işaret dili kullanarak işitme yetersizliği olan bireyleri
anlamaya çalışmıştır.Farkındalık kazanmaya çalışmıştır.Empati ve sorumluluk
becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.Ayrıca müziğe göre hareketleri
yaparak müzik etkinliğine katılmışlardır. 10.Proje ortak ürünü hikaye yazma çalışması T.4.4.3/T.4.4.10/T.4.4.11/T.4.4.21 Projedeki tüm okul öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilen
etkinlikte öğrenciler hikaye yazma çalışması yapmışlar ve kendilerine verilen
sürede tamamlamaya çalışmışlardır. Kazanımlara ek olarak;yaratıcılık,işbirliği,sorumluluk,bir
işi tamamlama becerileri geliştirilmeye çalışılmıştır. |
|
2.SOSYAL BİLGİLER SB.4.1.4 Kendini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar. |
|
|
3.REHBERLİK Kişisel hakların korunması ve kişisel güvenliğin sağlanması için
yönergeleri izler. Çalışmalarını zamanında bitirmede kararlı olur. Bilişim teknolojilerini kullanmada kendini yönetir. |
|
|
4.MÜZİK Çevresindeki müzik etkinliklerine katılır. |
|
|
5.İNSAN HAKLARI , YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ Y4.5.3 Belirlediği veya belirlenmiş kurallara uyar. Y4.3.2 İnsanların hak ve özgürlükleri bakımından eşit olduğunu bilir. Y4.3.1 İnsanların farklılıklarına saygı gösterir. Y4.2.6 Hak ve özgürlüklere saygı gösterir. |
|
|
6.GÖRSEL SANATLAR G.4.1.3. Görsel sanat çalışmasında komposizyon birliğini oluşturmak
için seçimler yapar. G.4.1.7 Görsel sanat
çalışmalarını kullanırken sanat elemanlarını ve tasarım ilkelerini kullanır. |
|
|
7.BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN O.4.2.3.1 Bayram,kutlama, tören ve özel günlerde sorumluluk alır. |
Yorumlar
Yorum Gönder